قدمت ۷۵ ساله تست تصادف در آئودی
 

 آئودی که در آن زمان با عنوان DKW شناخته می‌شد، یک مدل F7 را از بالای یک تپه برای بررسی مقاومت خودرو، رها کرد. البته این تست اولیه، بیشتر برای ایجاد یک نمایش عمومی بود تا جمع‌آوری اطلاعات ایمنی خودرو. مهندسان کمپانی می‌خواستند نشان دهند که محصول کارشان می‌تواند شرایط سخت را نیز تحمل کند. خودروی F7 از تپه پایین آمد و به حرکت خود ادامه می‌داد. وقتی بالاخره از حرکت ایستاد، موتور آن هنوز می‌توانست کار کند و بدنه‌ی آن نیز، ظاهراً آسیبی ندیده بود.

audi crash tests

 

آئودی، اولین خودروسازی بود که «ناحیه‌های مچاله شدگی» را معرفی کرد، چیزی که بعدها یکی از ویژگی‌های استاندارد 1958 NSU پرینز شد. همچنین، این آئودی بود که استفاده از آدمک‌ها را در تست‌های تصادف رایج کرد و اولین مرکز تست تصادف را در سال ۱۹۷۰ در اینگولشتات آلمان راه‌اندازی کرد. البته آئودی، سیستم کیسه هوا را اختراع نکرد. به جای آن، در سال ۱۹۸۶ سیستمی با عنوان پروکون-تن (Procon-ten) معرفی کرد که به صورت خودکار فرمان را حرکت داده و باعث کشیدگی در کمربندهای ایمنی می‌شد. کنترلر این سیستم، هنگام تصادف از ناحیه جلو، عمل می‌کرد. با این حال، خودروهای امروزی آئودی، از همان سیستم معمول، یعنی کیسه هوا، استفاده می‌کنند.

audi crash tests

تمام کارهایی که آئودی برای ایمنی خودروهایش انجام می‌دهد، برای بهتر کردن وجهه خود در بازارهای جهانی است. آئودی، همچنین در سال ۱۹۹۸، آئودی بخش ویژه تحقیقات تصادف (AARU) را در کمپانی خود، راه‌اندازی کرد و داده‌های واقعی را از تصادفات روزمره، مورد بررسی قرار داد. با این وجود، آئودی، همچنان باید تلاش بیشتری به خرج دهد؛ تنها سدان‌های A4 و A6 و کراس‌آور Q5 توانسته از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا، نمره قبولی بگیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 262
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 804
بازدید ماه : 12991
بازدید کل : 462705
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2